/notícies

Som notícia!

6.2.2018

L'atorgament del Premi John McDowell 2017 al nostre projecte ha estat notícia a diferents mitjans de comunicació i diverses institucions n'han fet ressò:

Vegeu aquí l'Acta John McDowell Award de l'APAC.

Rebem el Premi John McDowell de l'APAC

4.2.2018

El projecte ARMIF que coordina Dolors Masats rep el premi John McDowell 2017 que concedeix l'Associació de Professors i Professores de Catalunya, amb el suport del British Council. El treball premiat duu el títol Launching a Solidarity Campaign to Support Four Syrian Kids Stranded in Greece i s'ha dissenyat, desenvolupat i implementat amb l'alumnat de 2n de Primària de l'Escola Sant Jordi de Mollet del Vallès, gràcies a la tasca col·laborativa entre l'equip de la UAB i les mestres Mònica Franco i Maria Mont, també professora de la UAB.

Aquest treball també està vinculat al projecte de recerca Sabers per a l'educació en xarxa, la cognició i l'ensenyament (KONECT), coordinat per Melinda Dooly, professora i investigadora que també coordina el grup de recerca GREIP de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Presentem dos projectes a la Trobada de l'ICE de la UAB

26.1.2018

L'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la Universitat Autònoma de Barcelona organitza la Trobada Multidisciplinary Integrative English Project in Primary Schools. Dolors Masats, i Melinda Dooly hi presenten "Integrative projects in the English primary classroom: where we are now and where we want to go Project-based learning (PBL)", un repte d'aprenentatge per projectes que integra llengua, tecnologies i continguts educatius. Al seu torn, Maria Mont hi presenta el projecte "Discovering, innovating & helping others", a partir d'una experiència a les aules de primària de l'Escola Sant Jordi de Mollet del Vallès basada en una campanya de màrqueting per recaptar fons per a uns nens de famílies refugiades.

Tesi doctoral en el marc del projecte ARMIF

18.10.2017

Dolors Masats dirigeix la tesi doctoral en curs de la doctoranda Mª del Socorro Llanes Velasco, que duu el títol següent: "Innovación y competencias digitales docentes en la formación inicial del profesorado".

Jornada Formadors Fem Xarxa a la UAB

15.1.2018

L'equip del projecte ARMIF organitza la Jornada Formadors Fem Xarxa, per a tutors i tutores que acullen a les seves escoles els estudiants de la Menció en Anglès del Grau en Educació Primària de la UAB. La Jornada té lloc aquesta tarda a la Facultat de Ciències de l'Educació i està oberta a membres dels equips directius de les escoles en què l'alumnat d'aquesta Menció hi fa les estades de pràctiques.

 

La primera part de la Jornada inclou una sessió formativa a càrrec de Maria Mont, professora de la UAB i mestra de l'Escola Sant Jordi de Mollet del Vallès. La segona part de la Jornada es focalitza a debatre propostes de millora per a les pràctiques.

Dolors Masats a la I Jornada de pràctiques El centre formador, un mirall per als futurs docents

3.11.2017

Dolors Masats, investigadora principal del projecte “Preparem els futurs mestres d'anglès per adquirir competències digitals docents i saber-les aplicar en les seves pràctiques: una tasca col·laborativa entre els docents de la universitat, els tutors de les escoles i els propis mestres en formació” (2015 ARMIF 00010), ha participat com a discutidora a la I Jornada de pràctiques El centre formador, un mirall per als futurs docents, primera trobada de centres formadors d'estudiants universitaris en pràctiques i universitats.

La Jornada, organitzada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya amb la col·laboració de totes les universitats catalanes, s’ha celebrat el 4 de novembre 2017 a la Facultat de Lletres i a la Facultat de Ciències de l'’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Podeu consultar el programa de la Jornada.

Aquest esdeveniment, adreçat a l’equip directiu i docent dels centres d'educació infantil, primària, secundària, formació professional, formació d'adults i universitats de Catalunya, es plantejava l'objectiu de posar en valor la col·laboració entre els centres formadors i les universitats per poder garantir un bon projecte de formació inicial dels futurs docents gràcies a la tutorització conjunta de les pràctiques que ells fan a les escoles mentre cursen els seus estudis professionalitzadors.

Eines digitals per a mestres a la 38a Escola d'Estiu del Maresme

2.7.2017

Javier Barba imparteix el curs "Preparem els futurs mestres d'anglès, eines digitals", a la 38a Escola d'Estiu del Maresme, que aquest any ens interpel·la amb el títol-repte Nedem contracorrent? Transformem l'educació. L'Escola d'Estiu del Maresme, amb seu a Mataró, proposa, del 3 al 14 de juliol de 2017, tot un conjunt d'activitats per a professionals de l'educació que es vulguin continuar formant per actualitzar coneixements, a fi de disposar de més eines per afrontar amb èxit els reptes educatius d'avui. Es tracta, doncs, de donar resposta, des de l'àmbit educatiu, a les necessitats de la societat actual i del futur immediat.

En el curs del professor Barba, s'hi presenten dades sobre la formació que reben els futurs mestres d'anglès a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), amb èmfasi en múltiples possibilitats d'aplicació de les eines digitals tant a les classes d'anglès com en d'altres. Així doncs, es tracta d'una activitat formativa que parteix d'experiències educatives reals i recents, en la qual s'hi combina la teoria amb la pràctica. Al cap i a la fi, es tracta d'engrescar els professionals de l'educació perquè tothom pugui aplicar les tecnologies a les classes, en benefici de l'aprenentatge dels infants i els joves. I és que Javier Barba es declara entusiasta de la tecnologia educativa (EdTech) i sempre que pot la fa servir a l’aula (GSuite for Education, Canva, Stop Motion Studio, Chromebooks, tablets, etc.), per promoure la col•laboració entre els seus alumnes de l’escola i els de la universitat. És un ferm defensor de l’aprenentatge entre iguals, i també eduhacker.

Javier Barba comparteix amb els participants les eines digitals i les experiències educatives que s'estan duent a terme en el marc del Programa de Millora i Innovació en la Formació de Mestres (MIF) de la UAB, com a membre del projecte “Preparem els futurs mestres d'anglès per adquirir competències digitals docents i saber-les aplicar en les seves pràctiques: una tasca col·laborativa entre els docents de la universitat, els tutors de les escoles i els propis mestres en formació” (2015 ARMIF 00010) que dirigeix Dolors Masats, professora de futurs mestres i investigadora del GREIP (Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües) de la UAB.

"Hands on!" a les VI Jornades d'Innovació Docent de València

9.7.2017

Dolors Masats, Javier Barba i Maria Mont participen com a ponents, el dia 11 de juliol de 2017, a les VI Jornades d'Innovació Docent en l'Educació Superior (IDES). La seva presentació, que porta per títol "Hands on! Introducing EdTech in the seminars for mentoring pre‐service teachers", recull la seva experiència col·laborativa com a tutors de pràctiques del segon semestre del curs 2016-2017, de l'alumnat de la Menció en Llengua Anglesa del Grau en Educació Primària de la Universitat Autònoma de Barcelona. Les Jornades es duen a terme a la Facultat de Magisteri de la Universitat de València els dies 10 i 11 de juliol de 2017.

Jornada de Practicum V a la UAB

29.5.2017

Avui dia 30 de maig, la Facultat de Ciències de l’Educació duu a terme la Jornada de Practicum V, organitzada per la Coordinació de Pràctiques del Grau en Educació Primària, que enguany va a càrrec de la professora Helena Troiano.

 

Aquesta Jornada té l’objectiu que els estudiants comparteixin les experiències de Practicum V, així com el desenvolupament professional que han viscut durant aquest període. El Practicum V, que és una assignatura de la titulació, també és la darrera estada de pràctiques que fan els estudiants a les escoles abans de graduar-se. És, doncs, una bona oportunitat per compartir aspectes del procés d’ensenyament i aprenentatge propi, com ara quin projecte s’ha dissenyat i implementat a l’aula, com ha anat la intervenció didàctica i, en definitiva, per aportar una valoració general de l’experiència.

 

Cada estudiant, a l’hora d’exposar la seva experiència de pràctiques, s’acull a una d’aquestes modalitats:

  • Comunicació oral, formal i breu, d’uns 10 minuts de durada,

  • Espai Fira, en què es mostra un material que s’ha emprat en la intervenció didàctica, a partir del qual es desenvolupa l’explicació,

  • Espai Vídeo, en què es visiona un audiovisual elaborat per l’estudiant, que recull els elements essencials del Practicum V,

  • Espai Simulació, en el qual l’estudiant ofereix al públic la possibilitat d’experimentar  en primera persona alguna activitat que hagi format part de la intervenció didàctica, és a dir, es tracta d’una demostració en directe, d’un tast,

  • Espai Pòster, en el qual l’estudiant parla de l’experiència de les pràctiques a partir de l’explicació d’un pòster que en conté els elements més importants.

 

Des de la Menció en Anglès del Grau en Educació Primària, en el marc d’aquesta Jornada de Pràcticum V s'ofereix una conferència impartida per les mestres Cristina Asensio, de l’Escola Les Aigües, i Teresa Oliva, de l’Escola Pere IV, totes dues mestres que acullen i tutoritzen estudiants de la UAB a les seves aules, en aquest cas d’anglès, durant l’última estada de pràctiques a les escoles. Aquesta conferència compta amb el suport de l’AGAUR, l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca, ja que s’inscriu dins de les activitats del projecte 2015 ARMIF 00010Preparem els futurs mestres d’anglès per adquirir competències digitals docents i saber-les aplicar en les seves pràctiques: una tasca col·laborativa entre els docents de la universitat, els tutors de les escoles i els propis mestres en formació”.

El conjunt d’estudiants que ha estat tutoritzat per l’equip docent de la Menció en Anglès de Practicum V també ha presentat la seva experiència a la Jornada en diferents formats d’entre els que s’oferien. Així doncs, amb la professora Maria Mont s’ha participat a l’Espai Fira; a l’Espai Vídeo s’hi han mostrat les experiències de pràctiques que s’han treballat amb el professor Javier Barba, i tant el grup de la professora Melinda Dooly com el de la professora Dolors Masats han estat presents a l’Espai Pòster, amb els treballs titulats “Classroom Language” i “Classroom rutines” respectivament.

La Guia Docent de Pràcticum V prescriu que l’assistència a la Jornada per part de l’estudiantat és un requisit per a l’avaluació. Així mateix, s’hi especifica que la Jornada de Pràcticum V “ha de ser un espai rellevant de reflexió i apropament entre els centres formadors i la Facultat, ja que ofereix la possibilitat d'implicar professionals en actiu i futurs professionals”. Per aquest motiu, si bé la Jornada s’adreça especialment a estudiants de 3r i 4t curs del Grau en Educació Primària de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, també s’hi conviden membres de l’equip directiu de les escoles de pràctiques amb la finalitat d’assolir els objectius proposats.

Us enllacem un vídeo resum de les exposicions del Practicum V, elaborat pel Servei d'Audiovisuals de la UAB.

1 / 1

Please reload

Amb el suport de

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon